jueves, 5 de junio de 2025

A horta ecolóxica; aprendizaxe cooperativa e experiencial

Este curso seguimos traballando no horta ecolóxica que creamos en cursos anteriores. Traballamos na súa preparación, na plantación de plantas autóctonas e nos coidados, fixemos sementeiros, xeramos compost cos restos de froita das nosas meren-das e cos da comida do comedor.

Para o seu coidado empregamos ferramentas e recursos do día a día primando a reutilización en os novos usos (economía circular).

Mediante este traballo, o alumnado achegouse a ecosustentabilidade  desenvolvendo as súas competencias e tendo claro o importante que é o coidado e o respecto do medio ambiente.

Planificación das tarefas

A planificación do traballo é trimestral en colaboración coa Asociación Euroeume e dentro dela, co apoio de Ángel e de Chus, esta última unha das nosas nais. Comeza cunha reunión entre o profesorado e as persoas especialistas de EuroEume para concretar propostas, compromisos e responsabilidades. A mesma, realizase tamén co alumnado para identificar inquedanzas e motivacións cara o traballo na horta escolar e o coidado sostible do centro e dos seus recurso.
Desta forma, concrétanse para cada trimestre temos unha serie de tarefas fixas:
  • organizar os talleres de plantación
  • elaboración de compost 
  • reciclaxe dos residuos das aulas.
  • reutilización de materiais e recursos.
Isto complementase cos obradoiros formativos sobre produción ecolóxica realizados nas aulas con cada grupo das etapas implicadas. 

Imaxe autoeditada dos obradoiros formativos.

Actividades
1º trimestre
  • Setembro: organización de actividades, responsabilidades e tempos.
  • Outubro: comezamos un curso máis co proceso de compostaxe (cun obradoiro inicial para 4º da Ed. Primaria para coñecer a importancia e as características deste proceso). Limpeza de sementeiros. Recollida de sementes. Obradoiro sobre plantacións (6º da Ed. Primaria: plantas autóctonas, proceso rexenerativo da terra, rega).
  • Novembro: contamos cunha segunda composteira ocupándonos do seu coidado. Control e rexistro da temperatura e humidade do primeiro composteiro. Preparación dos bancais para os sementeiros. Control de pragas. Identificacións das necesidades: estrutúrante. Pechamos o primeiro composteiro e  abrimos o segundo.
  • Decembro: Sementeiros: transplantamos dous. Obradoiros sobre o crecemento das plantas. Creación de microcompostaxes. Control e rexistro da temperatura e humidade do primeiro composteiro.
Experimentamos os diferentes procesos dunha horta ecolóxica.

2º trimestre
  • Xaneiro:  mantemento da horta. Plantación dos cultivos restantes. Instalación dos invernadoiros. Montaxe do 3º e 4º composteiro. Contro do 1º e do 2º composteiro. 
  • Febreiro:  Obradoiros formativos  (tipos de cultivos: agroecoloxía e agricultura industrial). Avaliacións do proceso de compostaxe. Elaboración de carteis informativos. Control e rexistro da temperatura e humidade dos composteiro.
  • Marzo: Obradoiros formativos (5º de Ed. Primaria) sobre os procesos reprodutivos das plantas. Preparación de bandeiras con esgallos. 
3º trimestre
  • Abril : Distribuímos o estrutúrante en big bags para unha mellor conservación. Coidados das plantacións.
  • Maio: Coidados das plantacións.
  • Xuño: Mantemento da horta e dos composteiros.
Traballo cooperarivo e desenvolvemento competencial en conexión coa natureza.

No hay comentarios:

Publicar un comentario